Gamble

01Legenden om Gamble

Någonstans Westeros i Underlandet finns en labyrint som leder till de två tornen. Längst uppe på vinden till ett av tornen kan ett klädskåp hittas. I första anblick är det bara ett vanligt klädskåp men klädskåpet kan ta dig till Perrong 9 3/4. Hitta en vagn och spring mot väggen, det kommer sedan ta dig till hål. Inte ett utav de där smutsiga fula hålen med sandig morän eller lera utan någonting att sitta på eller äta, utan ett prydligt hål, ett hål med komfort. Väl framme i denna magiska värld är allt utöver det normala, legender om drakar och troll-formler är en verklighet, balkar är av skumgummi och där sittningarna aldrig verkar ta slut.

Där i sitt naturliga habitat bor Gamble, nio till antalet. En till synes märklig grupp figurer med de blåaste av overaller och de mest fabulösa skägg som någonsin skådats. Gamble är en vis och nobel varelse med magiska krafter och nu pratar vi inte vanliga friktionskrafter eller resultanter utan konsten att bli osynlig när ingen tittade eller koka 3-minuters pasta på 2 minuter och 58 sekunder. Sedan urminnes tider har Gamble utövat dessa krafter i den magiska världen för den goda sakens skull. Alltifrån uppförande av garderober utöver det vanliga, reinkarnation av Snömannen för att stoppa en ung blondin med drakar och storhetsvansinne till att förstöra diverse smycken i domedagsberg. Men Gamble kände att det fanns mycket mer i livet än detta. Därför begav de sig ut ur hålet, genom väggen, bort från garderoben, mellan de två tornen, korsade labyrinten och ut ur Underlandet för att därefter bege sig mot Chalmers tekniska högskola. Det ryktades om att en sedvanlig tradition på denna skola var att välkomna de nyantagna på diverse sektioner och detta var ett uppdrag för Gamble. Valet av sektion var lätt då de aldrig tidigare skådat något så blått som V-sektionen. Denna elitstyrka satte genast igång med planering för fem fullspäckade veckor av magi och roligheter för de nyantagna (nedan nämnd som Nollan). Syftet var att välkomna Nollan så att Nollan fick bästa möjliga start på sin tid som blivande ingenjör.

Gamble visste att detta var ett stort uppdrag att genomföra och bjöd därför in sina medarbetare, även kallade phaddrar. Med phaddrarnas hjälp kunde en varm och trevlig stämning spridas över hela Campus. Vid Nollans anländande ville Gamble och phaddrarna att Nollan skulle känna sig extra speciell. Därför fick alla Nollan vackra t-shirtar och möjligheten att tillverka en egen nollbricka.

Under sina fem veckor skulle Nollan få testa på alltifrån hur en sittning fungerar till att åka på skärgårdsresa (VØØkend). Nollan skulle även få springa högre och hoppa snabbare än Nollan någonsin gjort innan, då Nollan skulle få spela bl.a. Brännboll och Volleyboll med diverse trevliga företag. Allt som allt så skulle detta bli en mottagning som Nollan sent skulle glömma.